Internships and Positions

Obwohl im Bachelorstudiengang Umweltingenieurwissenschaften ein Praktikum nicht obligatorisch ist, kann es für die Studierenden von Vorteil sein, sich schon vor dem Masterstudium mit den Aufgabenstellungen und Problemen der Praxis vertraut zu machen.

Nachfolgend werden externe Angebote aus den Bereichen Praktika, Projektstudien, Veranstaltungen, PhDs und Jobs publiziert für Studierende und Absolventen der Umweltingenieurwissenschaften.

Although an internship is not obligatory in the Bachelor's degree programme in Environmental Engineering, it can be advantageous for students to familiarise themselves with the tasks and problems of practice before starting the Master's degree programme.

External offers in the areas of internships, project studies, events, PhDs and jobs are published below for students and graduates of environmental engineering.

 

 

Wir veröffentlichen diese Inserate für unsere Studierenden auf und behalten uns eine inhaltliche Prüfung vor der Publikation vor.

We publish these adverts for our students on and reserve the right to check the content before publication.

JavaScript has been disabled in your browser